Εργαστήρια Δεξιοτήτων (σχολ. έτος 2021-2022)

Σχολική μονάδα 2ο Δημοτικό Σχολείο Λαυρίου
Αριθμός μαθητών/μαθητριών σχολικής μονάδας 270
Αριθμός εκπαιδευτικών σχολικής μονάδας 25
Αριθμός εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στα Σχέδια Δράσης τμήματος 12
Αριθμός τμημάτων – Αριθμός Σχεδίων Δράσης τμημάτων 13 τμήματα. 13 σχέδια δράσης
 
Βασικός προσανατολισμός του ετήσιου Σχεδίου Δράσης (Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα)
Πλεονεκτήματα:

Ανάγκη για εφαρμογή καινοτόμων δράσεων: Το σχολείο μας συμμετέχει ενεργά σε Ευρωπαϊκά προγράμματα και Περιβαλλοντικά προγράμματα επί σειρά ετών και έχει διαμορφώσει κουλτούρα ομαδικών δράσεων και συνεργασίας. Το εκπαιδευτικό προσωπικό διαθέτει εμπειρία και γνώσεις στην υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και κάποιοι εκπαιδευτικοί έχουν παρακολουθήσει την Επιμόρφωση στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Τεχνολογικός εξοπλισμός: Το σχολείο διαθέτει καλές εγκαταστάσεις (Κλειστό Γυμναστήριο, γήπεδα ποδοσφαίρου και μπάσκετ, πλήρως εξοπλισμένη Αίθουσα Εκδηλώσεων, Σχολική δανειστική Βιβλιοθήκη, Εργαστήριο Η/Υ, χώρο χαλάρωσης και Ψυχαγωγίας, κτλ), πλούσιο τεχνολογικό εξοπλισμό και εποπτικό υλικό (διαδραστικοί πίνακες, τηλεοράσεις, kit ρομποτικής, bee bot, επιτραπέζια παιχνίδια, κτλ)

Συνεργασίες: Επί σειρά ετών έχουν αναπτυχθεί συνεργασίες με τοπικούς φορείς και άλλα σχολεία. Επίσης υπάρχει πολύ καλή συνεργασία Σχολείου και Συλλόγου Γονέων, ο οποίος οργανώνει πολιτιστικά και εκπαιδευτικά προγράμματα τις απογευματινές ώρες. Υπάρχει στενή συνεργασία με το Δήμο και τη Σχολική Επιτροπή που συνεισφέρει στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου

 

Μειονεκτήματα:

Υπάρχει μεγάλος φόρτος υποχρεώσεων στο εκπαιδευτικό προσωπικό και στη Διεύθυνση του σχολείου με συνέπεια την εξουθένωση που θέτει σε κίνδυνο την έγκαιρη και ολοκληρωμένη υλοποίηση των προγραμμάτων με βάση τον σχεδιασμό

Παιδιά με δυσκολίες μάθησης:

Στο σχολείο μας φοιτούν στις τάξεις Α΄ και Γ΄, τέσσερα παιδιά αυτής της κατηγορίας με αξιολόγηση από το ΚΕΣΥ και εγκεκριμένη Παράλληλη Στήριξη εκ των οποίων  μόνο ένα υποστηρίζεται από εκπαιδευτικό που έχει τοποθετηθεί στο σχολείο μας. Η διαχείριση των παιδιών (μαθησιακή και παιδαγωγική) στην τάξη χωρίς το κατάλληλη εξειδικευμένη υποστήριξη, ενδέχεται να δυσχεράνει το έργο των εκπαιδευτικών για την καλλιέργεια των δεξιοτήτων

Αλλοδαποί μαθητές-Πρόσφυγες:

Στο Σχολείο μας φοιτούν 42 Αλλοδαποί μαθητές εκ των οποίων οι 24 έχουν χαμηλό έως μηδενικό βαθμό ελληνομάθειας. Στο Σχολείο μας δεν έχει τοποθετηθεί εκπαιδευτικός ΖΕΠ για την υποστήριξη αυτών των παιδιών. Είναι πιθανό, η έλλειψη επικοινωνίας και ειδικής υποστήριξης να δημιουργήσει επιπλέον προβλήματα στην υλοποίηση των δράσεων στην τάξη και στην αποτελεσματική συμμετοχή των μαθητών σε αυτές

Τα αυξημένα μέτρα προστασίας λόγω της πανδημίας ενδέχεται να εμποδίσουν τις ομαδικές δραστηριότητες και την υλοποίηση βιωματικών δράσεων και εκπαιδευτικών επισκέψεων. Το ενδεχόμενο κλείσιμο των σχολείων λόγω covid-19  και η εξ αποστάσεως διδασκαλία ενδέχεται να καταστήσει αδύνατη την επιτυχή ολοκλήρωση των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων

 

ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΔΡΑΣΗΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις  ανάγκες της ως προς τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων (σχολικό κλίμα, σχολικό κοινότητα, τοπική κοινότητα)
Στόχος μα είναι να καλλιεργηθούν στα παιδιά δεξιότητες ζωής, νου, μάθησης και ψηφιακού γραμματισμού μέσα από ένα σύγχρονο και ελκυστικό μαθησιακό περιβάλλον με την ενεργό συμμετοχή και πρωτοβουλία  όλων των παιδιών και ιδιαιτέρως των ειδικών και ευάλωτων ομάδων, όπως τα παιδιά με δυσκολίες μάθησης και των προσφυγόπουλων που φοιτούν στο σχολείο μας. Επίσης, επιδίωξή μας είναι ο εμπλουτισμός των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών σε νέα γνωστικά πεδία μέσω μιας πιο εμπειρικής και βιωματικής διδασκαλίας.  Είναι επιθυμία μας να συμπράξουμε και με άλλα σχολεία και τοπικούς φορείς και να κοινοποιήσουμε τα αποτελέσματα των δράσεών μας στην εκπαιδευτική κοινότητα μέσω του σχολικής μας ιστοσελίδας:  2dimlavriou.att.sch.gr/
Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών

 

 

 

Επειδή στόχος μας είναι να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές ενεργά, θα προσπαθήσουμε αρχικώς τα προγράμματα να είναι κατάλληλα για τα παιδιά με μαθησιακά προβλήματα και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, ευελπιστώντας όταν τοποθετηθούν εκπαιδευτικοί εξειδικευμένης υποστήριξης και ΖΕΠ, να αυξήσουμε την ποσότητα και το βαθμό δυσκολίας των δραστηριοτήτων. Θα προσπαθήσουμε δηλαδή, να τα βοηθήσουμε όσο αυτό είναι εφικτό, να ενταχθούν στο πρόγραμμα με δραστηριότητες προσιτές και εύκολα πραγματοποιήσιμες από όλους. Με την αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων υποστηρικτικών μηχανισμών (μεταφραστές, οργανώσεις, κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου κτλ) ευελπιστούμε να ωφεληθούν όλα τα παιδιά από τα νέα προγράμματα

Εργαστήρια Δεξιοτήτων (Παιδαγωγική Ομάδα)

Για την Α τάξη το θέμα θα είναι ενιαίο για όλα τα τμήματα. Εκπαιδευτικοί υλοποίησης για κάθε τμήμα:

Α1: Καρδαμίτση Ελευθερία-Μαρία-ΠΕ70, Α2: Ντάλα Έλλη-ΠΕ70

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΝΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΤΑΞΗ ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
1. ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ 1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια
“Εγώ και οι συμμαθητές/-τριες μου” 21 ώρες Α1, Α2
2. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 1. Οικολογία-Παγκόσμια και τοπική Φυσική Κληρονομιά ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
“Dirty Stories:Σκέφτομαι πριν το πετάξω” 21 ώρες Α1, Α2
3. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη 1.Ανθρώπινα Δικαιώματα ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
“Τα δικαιώματα των παιδιών” 21 ώρες Α1, Α2
4. ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία 1.STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
“Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης” 21 ώρες Α1, Α2

 

Για την Β τάξη το θέμα θα είναι ενιαίο για όλα τα τμήματα. Εκπαιδευτικοί υλοποίησης για κάθε τμήμα:

Β1: Καραθανάση Ελένη-ΠΕ70, Β2: Μαντέλλου Θεοδοσία-ΠΕ70, Β3: Μαρδίκη Αγάπη-ΠΕ70

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΝΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΤΑΞΗ ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
1. ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ 2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη
Δόντια γερά, τρώγοντας υγιεινά 21 ώρες Β1, Β2, Β3
2. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 2. Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική Προστασία ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Φύλαξέ το πετάς, ανακύκλωσε με μας! 21 ώρες Β1,Β2,Β3
3. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη 2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Τα δικαιώματα των παιδιών 21 ώρες Β1,Β2, Β3
4. ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία 2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας Γνωριμία με τα επαγγέλματα ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Και η Γη γυρίζει… 21 ώρες Β1,Β2,Β3

 

Για την Γ τάξη το θέμα θα είναι ενιαίο για όλα τα τμήματα. Εκπαιδευτικοί υλοποίησης για κάθε τμήμα:

Γ1: Μιχαηλίδου Δέσποινα-ΠΕ86, Γ2: Ρουσκέτου Άννα-ΠΕ70

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΝΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΤΑΞΗ ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
1. ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ 3. Γνωρίζω το σώμα μου- Σεξουαλική διαπαιδαγώγιση
“Ο κανόνας του εσωρούχου” 14 ώρες Γ1 και Γ2
2. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 3.Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
“Αρχαία Θέατρα” 14 ώρες Γι και Γ2
3. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη 3. Συμπερίληψη:Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
“Το σχολείο της συμπερίληψης – Η αναπηρία ως αφορμή” 14 ώρες Γ1 και Γ2
4. ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία 2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας Γνωριμία με τα επαγγέλματα ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
“Προϊόν: Ελληνική Φέτα-Από τη φάρμα στο τραπέζι” 14 ώρες Γ1 και Γ2

 

Για την Δ τάξη το θέμα θα είναι ενιαίο για όλα τα τμήματα. Εκπαιδευτικοί υλοποίησης για κάθε τμήμα:

Δ1: Κουτζιαμπασοπούλου Ανδρομάχη-ΠΕ70, Δ2: Θάνος Αθανάσιος-ΠΕ70

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΝΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΤΑΞΗ ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
1. ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ 1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια
Κυκλοφορώ με ασφάλεια 14 ώρες Δ1 & Δ2
2. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 1. Οικολογία-Παγκόσμια και τοπική Φυσική Κληρονομιά ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Το νερό με μέτρο 14 ώρες Δ1 & Δ2
3. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη 1.Ανθρώπινα Δικαιώματα ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Όλοι μαζί στη σχολική ζωή 14 ώρες Δ1 & Δ2
4. ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία 1.STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Σχεδιάζουμε ένα ρομπότ 14 ώρες Δ1 & Δ2

 

Για την Ε τάξη. Εκπαιδευτικοί υλοποίησης για κάθε τμήμα:

Ε1: Ντάντου Γλυκερία-ΠΕ70, Ε2: Κεχαγιά Θεοδώρα-ΠΕ91.01

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΝΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΤΑΞΗ ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
1. ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ 2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη
Εγώ & Εσύ…Δυναμώνουμε Μαζί-
(ΚΑΛΛΙΠΟΛΙΣ)
7 ώρες Ε1
Ενσυναίσθηση 7 ώρες Ε2
2. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 2. Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική Προστασία ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Πράσινη
Πόλη…..Ωρα Μηδέν
 (Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων-ΠΑΝ. ΠΕΙΡΑΙΑ)
7 ώρες Ε1
Έχεις
Ζήσει Σεισμό;_Έχεις Δει Ηφαίστειο;
Έχεις Ακούσει Για Τσουνάμι; Zero Waste
7 ώρες Ε2
3. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη 2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Η σχολική διαμεσολάβηση ομηλίκων ως μέθοδος ειρηνικής επίλυσης συγκρούσεων

(ΑΝΤΙΓΟΝΗ)

7 ώρες Ε1
Τοπική Ιστορία – Μία εισαγωγή 7 ώρες Ε2
4. ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία 1.STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
ΕΛεΦυΣ-Εικονογραφημένο Λεξικό Φυσικής για το Σχολείο 7 ώρες Ε1
European School Radio,Το πρώτο Μαθητικό Ραδιόφωνο 7 ώρες Ε2

 

 ΣΤ τάξη. Εκπαιδευτικοί υλοποίησης για κάθε τμήμα:

ΣΤ1: Κεχαγιά Θεοδώρα-ΠΕ91.01, ΣΤ2: Σαπουντζάκη Κυριακή-ΠΕ70

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΝΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΤΑΞΗ ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
1. ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ 3. Γνωρίζω το σώμα μου- Σεξουαλική διαπαιδαγώγιση
ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ – Μεγαλώνω και Αλλάζω – Τι μου συμβαίνει; 7 ώρες ΣΤ2
Ενσυναίσθηση 7 ώρες ΣΤ1
2. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 3.Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ – 100 χρόνια Αλησμόνητες Πατρίδες 7 ώρες ΣΤ2
Zero Waste 7 ώρες ΣΤ1
3. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη 3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφοερετικότητα ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ – Ψηφιακή αφήγηση για την καλλιέργεια της δημοκρατικής ιδιότητας του Πολίτη και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα 7 ώρες ΣΤ2
Τοπική Ιστορία – Μία εισαγωγή 7 ώρες ΣΤ1
4. ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία 2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας Γνωριμία με τα επαγγέλματα ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Γνωριμία με τα επαγγέλματα των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης 7 ώρες ΣΤ2
European School Radio,Το πρώτο Μαθητικό Ραδιόφωνο 7 ώρες ΣΤ1
5/5 - (2 votes)